LGBT kogukonna inimesed saavad sageli heteroseksuaalide poolt paljude rumalamate stereotüüpide ja eelarvamuste osaliseks. Eriti lesbid, kelle suhteid on populaarteaduses niivõrd seksualiseeritud, et isegi homofoobsete vaadetega inimesed peavad lesbide suhteid vastuvõetavamaks kui geide omi, mis on ilmselt isegi hullem kui otsene homofoobia, sest neid koheldakse ebavõrdselt. Olete ilmselt kuulnud väljendit: „meeste suudlemine on vastik, kuid naiste suudlemine on okei, seda on tore vaadata“. Teine levinud topeltstandard on see, kui heteroseksuaalne poiss kohtub biseksuaalse tüdrukuga – igasugune kontakt teiste poistega on talumatu, kuid suudetakse ignoreerida tüdrukutega flirtimist, sest „see on väga seksikas, kui tüdruk suudleb teist tüdrukut“.
Homoseksuaalseid suhteid ei kujutata kirjanduses, filmides ja muus kunstis eriti tihti, seega mõned stereotüübid võivad tunduda täiesti tõesed inimestele, kelle tutvusringkonnas homoseksuaale pole. Oluline on mõista, et ei lesbid, geid ega teised LGBT kogukonda kuuluvad inimesed pole eraldi liik – ka nemad loovad suhteid, mis mõnikord toimivad ja mõnikord mitte, ning ka nemad tahavad armastada ja olla armastatud.
„See on mööduv faas“ või „kumb teist mees on?“.
Siinkohal vaatleme peamisi stereotüüpe lesbide kohta ja selgitame, miks need tõele ei vasta.
Kõik lesbid vihkavad mehi – lesbisid, nagu ka feministe, süüdistatakse pidevalt meeste vihkamises, kuigi sageli on tõde vastupidine. Vahel on lesbidel isegi lihtsam heteroseksuaalsete meestega läbi saada, sest neid ei huvita, kuidas antud neiu välja näeb, nad saavad koos teiste tüdrukute üle arutleda jne.
Homoseksuaal olemine on palju lihtsam kui heteroseksuaal olemine, sest käiakse samast soost inimesega – mehed kurdavad pidevalt, et nad ei mõista naisi, rääkimata kahest naisest, kes peaksid mõistma nii enda kui ka üksteise emotsioone. Tõepoolest, kõikides suhetes, olenemata soost, seisavad inimesed silmitsi raskuste ja takistustega ning peavad tugeva sideme loomiseks pidevalt koos töötama. Kui suhe mehega ei tundu toimivat ainult sellepärast, et ta on mees, ei pruugi see samamoodi toimida ka naisega.
Paaris on alati „mees“ ja „naine“ – see stereotüüp on ilmselt kõige levinum. On paare, kus mõlemad tüdrukud on väga naiselikud, ja on paare, kus tüdrukud näevad välja nagu kõige stereotüüpsemad lesbid ruudulistes särkides ja kulunud teksades. Arusaam, et üks paarilistest peaks olema rohkem naiselik ja teine rohkem mehelik, viitab veendumusele, et isegi homoseksuaalsetes suhetes püütakse täita „tühimikku“ teises sugupooles, mida tegelikult ei eksisteeri. Oluline pole mitte inimese välimus see, vaid tema isiksus – nagu igas teises suhtes. Tõsi, on lesbisid, kes naudivad oma seksuaalelus võimu/rollimängu ja strap-on seksimänguasju sobib selleks ideaalselt.
Lesbidel on oma isadega rasked suhted või neid on lapsena seksuaalselt väärkoheldud – inimese seksuaalse iha psühholoogilise trauma arvele panemine on sügavalt alandav. Kujutage ette, kui absurdselt kõlab selline küsimus heteroseksuaalse naise jaoks – võib-olla on teda lapsena seksuaalselt kuritarvitanud mõni teine naine ja ta tunneb nüüd tõmmet ainult meeste vastu?
Lesbid pole kunagi mehega tõsises suhtes olnud – inimese seksuaalsus on muutuv. Kui naine määratleb end lesbina, ei tähenda see, et tal pole kunagi mehega suhet olnud. Samuti ei tähenda see, et ta 100% ei astu tulevikus mehega suhtesse. Sageli arvatakse, et naine on lesbi just seetõttu, et ta pole veel endale sobivat meest leidnud. Selline suhtumine diskrediteerib nende seksuaalset orientatsiooni.
Lesbid pühenduvad väga kiiresti ja ei peta suhetes olles kunagi – neil juhtub asju, täpselt nagu heteropaaridelgi. Inimesed reedavad üksteist, satuvad väga kiiresti suhetesse, väljuvad neist sama kiiresti jne. Selles mõttes ei erine heteroseksuaalsed paarid tegelikult homoseksuaalsetest paaridest.
Kõik lesbid unistavad grupiseksist – stereotüüp, mis pärineb pornotööstusest, kus kõiki lesbisid kujutatakse äärmiselt vabade, seksikate ja sageli polügaamsena. See pole siiski tõsi. Inimese orientatsioon ei tee teda rohkem või vähem polügaamseks; need on täiesti sõltumatud asjaolud. Lesbid on sageli avatud suhetes, kus nad kohtuvad teiste inimestega, kuid sama sageli on nad ka täiesti monogaamilistes suhetes, kus grupiseks on tabu.
See on lihtsalt mööduv faas – ma imestan, miks keegi sama heteroseksuaalsetele inimestele ei ütle? See stereotüüp on väga alandav ka homoseksuaalide suhtes, justkui see, mida nad tunnevad ja kuidas nad end identifitseerivad, poleks reaalne ja realistlik. Igaüks teab sisimas, mis teda köidab, seega ei tohiks selliseid väljendeid kergekäeliselt kasutada, sest need eitavad inimese identiteeti.
Filmid lesbidest, mis väärivad teie tähelepanu
Nagu eespool mainitud, domineerib Hollywoodi filmides ja kirjanduses heteroseksuaalsed suhted, samas kui LGBT kogukonda käsitlevad filmid on sageli marginaliseeritud ning neid ei näidata televisioonis ja kinodes nii laialdaselt. Siin on mõned filmid, mis keskenduvad lesbidele, nende suhetele ja elule.
„Adele’i elu 1. ja 2. peatükk“ (2013) – festivali võitnud, väga esteetiline ja kinematograafiline film, mis uurib teismelise tüdruku Adele’i ja noore kunstniku Emma sõprust, mis hiljem areneb suhteks. Film toob kokku Emma avatud ja aktsepteeriva perekonna, tema sõbrad ning Adele’i konservatiivse ja homofoobse perekonna, mis sunnib teda oma suhet varjama.
„Tell It to the Bees“ (2018) – tegevus toimub 20. sajandi lõpus Briti väikelinnas. Lydia, kellel on õnnetu abielu ja väike poeg, viib poja ühel päeval linna arsti Jeani juurde. Naised hakkavad tasapisi üha rohkem ja rohkem suhtlema, kuni lõpuks kujuneb sellest tõsine suhe, mida nad peavad varjama kogu linna, sealhulgas Lydia poja eest, kuid me kõik teame, kui kiiresti kuulujutud väikestes kogukondades levivad.
„Benedetta“ (2021) – uus Prantsuse-Hollandi ajalooline biograafiline draama, mille tegevus toimub 17. sajandil. Filmi peategelane on Benedetta Carlini, Toscana kloostri nunn, kes on oma töö tõttu väga lugupeetud, arreteeritakse ja teda süüdistatakse afääris teise nunnaga. Film põhineb 1986. aastal ilmunud elulooraamatul „Immodest Acts: The Life of a Lesbian Nun in Renaissance Italy“.
„My Days of Mercy“ (2017) – film kahe naise armastusest, kes asuvad barrikaadide vastaskülgedel. Peategelane Lucy osaleb surmanuhtluse vastastes meeleavaldustes ja tema isa ootab vanglas hukkamist. Lucy armub Mercysse – surmanuhtluse vastu protesteerivasse tüdrukusse. Draama kujutab takistusi, millega tuleb silmitsi seista suhte loomisel, mis esmapilgul tundub kokkusobimatute elutingimuste tõttu võimatu.
„Portrait of A Lady on Fire“ (2019) – tegevus toimub 18. sajandi keskpaigas Bretagne’i saarel. Noor maalikunstnik Marijana palgatakse maalima hiljuti kloostrist lahkunud Eloise’i pulmaportreed. Eloisa ei tea oma pulmadest midagi, seega peab Marijana teda salaja maalima. Jalutuskaaslast teeseldes uurib kunstnik teda päeval ja maalib öösel. Aja jooksul tekivad naiste vahel rohkem kui sõbralikud tunded.
„Vita & Virginia“ (2019) – kriitikute poolt kõrgelt hinnatud biograafiline romantiline draama kahe kirjaniku, Virginia Woolfi ja Vita Sackville-Westi vahelisest tormilisest romansist. Virginia, kuigi geniaalne ja lugupeetud kirjanik, kannatab raske depressiooni all ja leiab rahu vaid Vita käte vahel. Need kaks naist, kuigi esmapilgul täiesti erinevad ja kokkusobimatud, tunnevad teineteise vastu kirge.
„Soosik“ (2018) – 18. sajandi algus, inglased võitlevad prantslaste vastu. Haige kuninganna Anne astub troonile ja leedi Sarah asendab teda paranemiseni. Paleesse saabub uus teenija Abigail, kes võlub Sarah oma sarmiga. Ta võtab Abigaili oma tiiva alla ja Abigail on otsustanud oma ambitsioonikad plaanid ellu viia, sest ta saab Sarah kiindumusest jõudu.